Dienstverlening, werkwijze en voorwaarden
Waarom startbeslotenvennootschap?
Startbeslotenvennootschap werkt anders dan veel collega’s. Waarin onderscheiden wij ons:
- Persoonlijk terugkoppeling, geen autoreply’s
- Betaling na ontvangst conceptstukken, dus niet vooraf
- Telefonische bereikbaarheid, zonder keuzemenu
- Mogelijkheid tot tussentijds aanpassing na ontvangst stukken
- Overzichtelijke tarieven structuur, geen add ons.
Werkwijze
- U doet bij ons via de website startbeslotenvennootschap.nl een aanvraag voor een BV, meerdere BV’s of een andere entiteit.
- U ontvangt van ons normaliter binnen 24 uur antwoord. Indien u binnen 5 werkdagen geen reactie van ons heeft ontvangen nemen we de aanvraag niet in behandeling.
- We geven aan of de gegevens wel of niet compleet zijn en of we nog informatie nodig hebben.
- Wij dienen van u in ieder geval te ontvangen:
- Een foto/scan van een geldig legitimatiebewijs.
- Telefoonnummer- en email adres.
- Naam van de BV(‘s).
- Activiteiten van de BV(‘s)
- Wie de bestuurder(s) van de BV(‘s) wordt/worden.
- Adres en telefoonnummer van de bestuurder(s) van de BV(‘s)
- Verhouding aandelenbezit in de BV (‘s) (bij meerdere aandeelhouders).
- Als we de aanvraag in behandeling nemen en alle gegevens compleet zijn sturen wij deze door naar het notariskantoor.
- De notaris voert een aantal controles uit die hij volgens zijn beroepsregels moet verrichten. Mochten er uit de controles zaken naar voren komen die de oprichting van uw BV verhinderen, dan laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten. Wanneer uit deze controles geen bijzonderheden naar voren komen en alle informatie compleet is, worden de conceptstukken opgemaakt en naar u toegestuurd.
- U geeft binnen 7 werkdagen per mail aan de notaris door of u akkoord gaat met de inhoud van de conceptstukken. U kunt de conceptstukken één keer wijzigen, dan past de notaris de stukken aan en mailen zij u de gewijzigde stukken.
- U ontvangt de factuur van de notaris, de factuur van startbeslotenvennootschap.nl is verwerkt in de factuur van de notaris, deze factuur dient vóór het ondertekenen van de akte volledig te zijn voldaan als voorwaarde is voor het passeren van de akte. (²)
- Daarna maakt u zelf een afspraak met de notaris om de akte van oprichting ondertekenen. Hier zijn drie mogelijkheden
- U ondertekende de akte op het notariskantoor
- U legaliseert uw handtekening online (videocall)
- U legaliseert uw handtekening in het bijzijn van een andere notaris bij u in de buurt d.m.v. een volmacht. (³)
- Nadat de BV is gepasseerd wordt deze ingeschreven bij de kamer van koophandel en ontvangt u van de notaris per e-mail een digitaal afschrift van de oprichtingsakte en een digitaal uittreksel uit het handelsregister. Indien u per volmacht heeft getekend ontvangt u per post een papieren afschrift van de akte en het aandeelhoudersregister.
²) Een volmacht is altijd bij een andere notaris en eventuele kosten gaan derhalve altijd buiten ons om.
³) Bij een oprichting met een geruisloze of ruisende inbreng van een eenmanszaak of Vof geldt dat de notaris vooraf meestal een inbrengbeschrijving moeten hebben ontvangen.
Voorwaarden voor het slagen van een aanvraag
- Alle betrokken natuurlijke personen zijn meerderjarig, woonachtig in Nederland en beheersen de Nederlandse taal volledig in woord en geschrift.
- Alle betrokken rechtspersonen zijn gevestigd in Nederland en hebben een Nederlandse ondernemingsvorm.
- Er zijn alleen aandelen met zowel stem- als winstrecht.
- Er zijn geen overige bijzondere statutaire bepalingen zoals een raad van commissarissen.
- De factuur van de notaris, waarin ook de factuur van startbeslotenvennootschap.nl is verwerkt, dient vóór het ondertekenen van de akte volledig te zijn voldaan.
Voorwaarden
Onze uitgebreide voorwaarden vindt u hier